Alla inlägg under januari 2012

Av Lilla Jag - 23 januari 2012 10:42

Så är ännu en helg över och jag tycker ja inte hunnit nåt alls ändå har jag haft fullt upp hela tiden.

Har skottat tak i helgen i alla fall samt hämtat min nya inneboende som skall stanna några månader.

Rätt trevligt med sällskap.

Blev dåligt med träning i helgen dock om man inte räknar med skottningen och stallet då förstås.

Hann aldrig ut nåt med skidorna men i morgon e jag ledig så då borde jag hinna även om jag tänkt vika dagen mest till sortering och städning.

Har så sjukt mycket som är liggande som inte behövs.

Skulle egentligen va ledig i dag med men bytte denna em mot halva mitt pass på onsdag.

Tänkte de kunde va skönt så slipper jag kliva upp så tidigt på onsdag å så hinner jag träna då med.


Annars så fortsätter väl det mesta som vanligt gissar jag.

Har ej bestämt mej om Karlstad än men har ett tag kvar innan de måste va bestämt.

Skolan har jag kommit in på så den ska bara betalas.

Ska gå några små kurser innan bara och även de skall betalas vilket jag tänkte hinna med i morgon med.


Måste komma ihåg att fylla på mobilen med pengar med men de glömmer jag typ hela tiden.

Kanske så kommer jag ihåg det i morgon.


Tänkvärt:

*Livet är vad du gör det till.

Är du trevlig mot andra är de trevliga tillbaka.

Behandlar du andra med respekt så får du respekt.*


Ha dessa meningar i åtanke då du kontaktar mej nästa gång och fundera på om du verkligen varit trevlig och behandlat med respekt??

Av Lilla Jag - 15 januari 2012 15:14

Varför är jag inte förvånad?  

Ingen annan kontakt än via den mobil som jag typ aldrig använder.

Med andra ord så var det inte viktigt då.

Dumt å förneka förlovning då man bär ring på förlovningsfingret och dessutom samma sorts ring som sitt kvinnliga sällskap.  

Trist att de åter igen visa sej att ja hade rätt.


Har varit lugnt med träningen några dar.

Dels för att ja vurpa och bröt av ena staven men nya är införskaffade så i morgon bli de nog å åka igen.

Sen så blev fredagen inte som jag tänkt,trodde ja skulle hinna åka lite men de sket sej.

Fick dock lite träning i form av bära upp nya soffan på släpen,skotta till andra dörren,som ej brukar användas på vintern samt bära ut gamla soffan och in med nya.

Var en del jox men gick till slut.

Blev väldigt nöjd med soffan i alla fall.

Sen så är ja väl den enda i världen som fått dåligt samvete gentemot den gamla soffan som fick stå ute i carporten och som skall på tippen i morgon   

Sen ha ja jobbat i helgen men där blev de visserligen en del träning då de skulle bytas gardiner i alla rum.

Kliva upp och ner på stolar en massa gånger tar på kan jag säga.

Men de e bra då behöver ja inte ha lika mycket abstinens.

Ser fram emot att komma hem från jobbet i kväll och mysa ner mej i soffan med mina fyrbenta galningar.

Softa lite så man orkar träna,städa,köra bort grejor,fixa i stallet och lite annat i morgon.

Är ju bara i morgon jag är ledig denna vecka då ungen kommer på fredag.


Visst fasen glömde ju skriva att de blir skola med.

Dubbelt dessutom.



Av Lilla Jag - 10 januari 2012 19:35

Hur tänkte du nu??

Vad sjutton kan vara så viktigt att prat med mej om??

Du är ju förlovad och har visat att du inte vill ha mej i ditt liv.

Men de kanske är just därför ja måste smsa dej innan ja ringer så inte hon e i närheten.

Vet helt enkelt inte vad jag ska tro om jag ska vara ärlig.

Senast på julafton bad du mej dra åt helvete.

Skriver det dock igen att den mobilen ligger mest på bänken i köket och kollas inte så ofta.

Men är ärendet så viktigt att du måste ha tag i mej så vet du alla sätt som det går att nå mej på förutom mobilen.

Testa nån av dem och visa att du menar allvar.

Först då jag sett du menar allvar kan jag svara dej.



Hur som så har jag haft en hysad dag.

Tog en skidtur på en timme med hundarna.

Tränade 40 min hemma.

Rätt skönt då kroppen få sej en riktig genomkörare.

I morgon så ska jag montera dörrtrampetsen tänkte jag.

Ska bli spännande å se om den ger nå resultat.

Har även skött kosten riktigt bra i dag,gäller bara att komma igång.

Ska ta mej i kragen å boka tid för ny piercing med tänkte jag bara modet infinner sej.

Har tre stycken jag vill göra men två av dem får vänta tills efter operationen,är som inte lönt innan.

Eventuellt får alla tre vänta tills dess.

Ska boka tid för ny tatuering med.

Skadar ju inte att förnya sej.

Kanske ja blir den jag vill vara till sist.



Av Lilla Jag - 8 januari 2012 15:19

Är det bara jag som är förvirrad??

Varför först skicka hat mess och sedan vilja ses?

Och varför sprida alla dessa lögner??

Visst önskar jag att allt kunde lösas men har en känsla av att de inte går då vissa åsikter redan är förutbestämda.

Kollar inte mobilen så mkt och har sällan just den med mej utan den ligger hemma på bänken.

Går ju att nå på andra sätt om det nu är viktigt.


Var ute och åkte skidor häromdagen med några av hundarna,de var mycket trevligt.

Men har ju inte åkt sen man sluta skolan så de var en aning vingligt.

Tur ingen såg på  

Sen så har det vräkt ner en massa snö här,120 cm på tre dagar kom det så de blev till att skotta flera gånger per dag.

Hjälpte även grannen då han jobbade över så slapp han en massa skottning då han kom hem.

De uppskattades kan jag säga.

Men har inte hunnit ut med skidorna nåt mer men kanske hinner i morgon om de inte är så kallt.

Jag kan ju visserligen klä mej mot kylan men hundarna får lätt tasskramp om det är för kallt.


Har även anmält mej till skola,ett år till att börja med på distans.

Får hoppas att jag får en plats på utbildningen.

Vore himla kul.

Besked väntas under veckan.

Har ju även sökt till en annan utbildning som klubben ska betala så ja hoppas den kommer igång under våren med.

Den är dock i närheten och på kvällstid gissar jag så de ska ja väl lösa.


På tisdag blir det arbete igen  

Gissa om jag önskade att ja va miljonär så ja slapp åka och jobba?

Åtminstone få va ledig nån månad då och då vore rätt skönt men de e nog bara å fortsätt drömma gissar jag.

Har en massa saker ja kan sysselsätta mej med ändå.

Betydligt roligare saker kan ja ju påstå.

kanske man skulle haft ett arbete som man vill ha å inte ett man måste ha??


Måste börja planera för sommaren med men hinner väl gissar jag.

Åtminstone hoppas jag de.


En låt som ligger mej väldigt varmt om hjärtat av olika skäl.

Favorit i repris.

Ovido - Quiz & Flashcards