Alla inlägg under april 2012

Av Lilla Jag - 19 april 2012 14:41

Tycker de är så otroligt underbart då folk verkar veta vad JAG vill och vad JAG känner,

dock utan att så mycket som frågat mej innan.

Folk har så otroligt svårt att acceptera att jag är polly,vilket jag på sätt och vis kan förstå.

Är ju inte en enkel grej direkt.

Människor är så inrutade på gamla rutiner,så det alltid varit.

Problemet är väl att jag anser att man kan älska flera människor.

Vet jag är knäpp de får jag höra dagligen men så funkar jag tyvärr.

Har alltid gjort och kommer nog alltid göra är jag rädd.

Å ja jag vet att jag kör med dubblemoral.


Har kommit fram till att jag är beroende.

Har aldrig någonsin fastnat och varit beroende av något förut men nu är jag det.

Är beroende av känslor och mina vänner,de mycket få jag har.

Sen att jag engagerar mej så sjukt mkt i folk är nog inte nyttigt.

Speciellt inte då man oftast bara får skit för det.

Börjar dock bli van på att få dagliga utskällningar från höger och vänster.

Allt jag begär i gengäld är stöd eller en kram då jag nån gång behöver det,vänliga ord ibland samt ärlighet och respekt.

Älska mej för den jag är,trots mina fel och brister eller skit i det och låt mej vara.

Låt mej gräva ner mej själv.

Kommer inte göra om mej själv för någon annan.

Och jag är ingen jävla tankeläsare så var rak och ärlig med mej även om du tror det sårar mej.

Håll mej inte över ytan med lögner som ger falska förhoppningar.

Ska de va så jävla svårt??

Av Lilla Jag - 18 april 2012 12:33

Ja jisses vilka veckor de varit sen sist...

Har återsett mitt vackra Norrbotten och de är jag mycket glad för.

Sen att en mycket god vän till mej försökte ta livet av sej då jag var där och jag inte kunde göra så mycket mer än att störa i telefonen sög kan jag lova.

Nu lyckades inte försöket tack och lov.

Försöker hjälpa så mycket jag kan så att situationen skall lösa sej men det är inte lätt.

Förstår inte hur de svenska myndigheterna kan behandla en människa på detta sätt.

Att en människa som är skötsam ej kan få hjälp till en bostad så denne kan skaffa jobb osv nä i detta land får man ingen hjälp om man inte är missbrukare,våldsam och så vidare.

Och det är verkligen inte lätt att peppa en människa som får nej överallt kan ja lova.

Men jag ger mej inte,allt måste gå att lösa.

Hade varit så otroligt enkelt om jag varit miljonär eller miljadär,då hade de löst sej på ett kick.


Har sorterat en massa hemma och mer behövs kan jag lova.

Man få ta det eftersom.

Ska låna mej en vagn och köra bort en massa grejor tänkte jag här framöver.

Förstår inte varför man samlat på sej sån otrolig mängd grejor helt i onödan.

Ska hämta spackel hos mamma på lördag med så kanske köket bli klart nån gång.

Ovido - Quiz & Flashcards