Alla inlägg under januari 2013

Av Lilla Jag - 28 januari 2013 14:04

Ja vad händer här då??

Inte så mycket kan man kanske säga.

All ledig tid går åt till att plugga,jobba och fixa papper.

Försöker även umgås då ja hinner och uppskattar varenda minut kan jag säga.

Bli dock snart ensam en vecka eller två igen men överlevde nu förra gången så överlever nog nu med även om ja inte gillar det.

Är dock giltiga och förståeliga skäl men trist ändå.

Så fylla fritiden är då inga problem   

Celldelning vore inte helt fel ibland.


Tandjäkeln är nu borta,resan till norrbotten funkade men blev inte som jag trott.

Var dock väldigt trevligt att träffa klasskompisarna igen och ser fram emot nästa gång.

Och jag skickar ett stort tack för det trevliga sällskap jag fick på vägen upp.

I fredags va ja ut med några från jobbet på afterwork.

Sjukt trevligt var det.

Hade dock sjuk ångest resten av helgen för läxan men fick hjälp av den bästa vännen.

Undra hur jag skulle klara mej utan dej??


Sen så har tydligen den familjemedlem man försökt ställa upp för sagt upp bekantskapen för att jag sagt vad jag tyckt och tänkt.

Ja jag tänker då inte krusa någon och de är inte min förlust om du väljer att gå den vägen men du/ni kunde haft det så mycket bättre om du tänkt efter en gång till och låtit oss hjälpa till i stället.

Är inte guds bästa barn jag heller men har lite mer erfarenhet dock.


Skickar ett stort TACK till de underbara människor som finns i mitt liv och som stöttar mej i med och motgångar.

Kan inte säga annat än att jag älskar er och uppskattar er nåt enormt   

Ni ger mej kraft att kämpa mot det mörka.



Av Lilla Jag - 12 januari 2013 23:34

Jahupp sitter på jobbet och har tråkigt.

Va till tandläkaren i onsdags akut då ja haft tandvvärk sen fredagen innan.

Hoppades de skulle gå över då ja ha sån tandläkarsräck men icke.

Tyvärr hade hon inte tid att göra nåt åt tanden fören på måndag em så de blev till att äta smärtstillande några dar till.

De funkar men e inte direkt nyttigt,vill dock inte gå runt å ha ont.

Så på måndag em åker den jäveln,den är ju lix död.

Och till veckan bli de en tripp till Norrbotten för skola och ev ett besök över gränsen.

Ska även bli kul å träffa några vänner igen.

Lite drygt att mina vänner bor så långt norr eller söder ut.

För de ja trodde ja hade i närheten verkade då inte stämma.

Har visserligen vunnit nya eller ja vissa är nya men andra är nygamla vänner på sistone.  

Sen när ja kommer tillbaka så har saker och ting förhoppningsvis lugnat sej lite så ja kan återuppta träningen igen.

Saknar den och nu då ja ha två gymkort har ja ju ingen ursäkt längre   

Å har jag tur så får jag med mej en träningskompis i bland med.

Har ju som varit mkt nu på slutet med jobb,läxor,hundpapper som ska fixas,pelletsbrännare som lägger av,syskon som blivit misshandlade som jag hjälpt och bara fick skit för och sist men inte minst tandvärken då.

Har inte hunnit ut med skidorna nåt heller men hoppas på bättre tur efter norrbottensresan.

Är dock lite vanskligt med skidåkning i fall yrseln sätter in men de löser sej alltid.


Ska ta å boka biljetter till i Mars med,ska bli sjukt kul.

Och så funderar ja på om ja ska åka på countryn i år eller inte.

Nu bo man ju förhoppningsvis lite bättre då man ha införskaffat "pärlan"   

Hoppas även få följa med på nå cross tävlingar i sommar men får väl se hur de går.


En vecka kvar nu   

Av Lilla Jag - 2 januari 2013 15:44

Så var nyåret över också.
Var bara hemma men det var väldigt trevligt.
Spenderade dagen i stallet och sedan en rejäl städning av huset.
Hade sedan trevligt middagsbesök.
Vann dock inget på bingolotto men de hade ja inte väntat mej heller direkt.

I dag så är det jobb igen.
Har inte varit ledig mkt i jul och nyår men de är helt okej för min del.
Visst skulle de va skönt å åka bort några dagar men får väl bli längre fram.

Klurar lite på varför du bad mej höra av mej då du ändå inte svarar?
Blev väldigt glad då du bad mej höra av mej.
Saknar ju dej och vår vänskap.

Önskar er alla ett riktigt bra 2013.
Må alla era drömmar slå in.
Puss och kram på er.

Ovido - Quiz & Flashcards