Alla inlägg under juni 2013

Av Lilla Jag - 11 juni 2013 18:05

Ja detta försöket stoppades men på nästa kommer ingen förvarning.
Gör om gör rätt.

Av Lilla Jag - 9 juni 2013 15:02

När de nu lägger mig i min grav

kan jag äntligen slappna av

inga känslor,inga krav

aldrig mer bli sårad

utan bara ge mej av

ligga i en omärkt liten grav 

ska jag nog klara av

ute i markerna så ingen hittar dit

är det slut på allt mitt slit

gör ingen fler besviken

då jag vandrar bland liken

mänskligheten blir inte lidande

då jag ändå inte var något vidare

liten ful och värdelös

livet har verkligen varit glamoröst

Av Lilla Jag - 7 juni 2013 19:02

Ser verkligen livet annorlunda nu.

Och ja jag gnäller lev med det.

Kräver inte mycket av mina medmännniskor men ärlighet är en av dem.

kan inte direkt tycka du varit ärlig även om vi kom överens om att vara det.

Vet du ser det på annat sätt.

Jag känner jag förlorat min enda vän jag litade på och mycket har förändrats.

På väldigt kort tid.

Hoppet,glädjen,skratten och mycket annat.

Har mest ont i magen nu och vet inte var jag ska ta vägen.

Den mänskliga rasen går verkligen inte att lita på över huvudtaget.

Tur jag har grejorna kvar sen förra gången så de blir lätt denna gång.

Orkar verkligen inte gå igenom detta en gång till,de få ha ett slut nu.


Av Lilla Jag - 7 juni 2013 10:39

Att hela tiden ställa upp för andra och
Tänka på andra i första hand har sitt pris.
Man försvinner bit efter bit, blir helt övertagen.
Man offrar sitt eget liv, sitt välmående, sin själ och så vidare för att den andre ska ha det bra.
Man går med på saker man egentligen inte vill då man vet de gör den andre nöjd och glad vilket värderas mer än en själv.
Och vad är då tacken?
Man bli totalt utnyttjad, pissad på, nedtryckt och obefobefintlig.

Att du skulle va så oärlig och jävligt var de absolut sista jag trodde.

Du var den sista jag litade på och kunde öppna mej för.

Min tro för den mänskliga rasen är nu tyvärr över.
Och efter de två senaste veckornas problem blev detta droppen som fick bägaren att rinna över.
De bilder jag fick igår har etsat sig fast på näthinnan och gör mej fruktansvärt illamående bland mkt annat.

Men beslutet är nu taget, jag behöver aldrig lita på någon igen, inte underkasta mej, inte göra allt för att göra någon glad.

När, var, hur kommer att märkas.

"Ärlighet är något många slänger sig med men mycket få vet hur man använder"

Ovido - Quiz & Flashcards