Alla inlägg under februari 2015

Av Lilla Jag - 28 februari 2015 01:23

Sitter och avverkar ytterligare ett pass på jobbet.

Då det är lugnt så kan man fundera en hel del.

I natt så klura ja mest på ifall livet varit enklare under alla år om man födds som en vacker människa?

Hade livet varit enklare?

Hade man haft fler vänner?

Kanske man varit omtyckt?

Hade man lyckats bättre med allt man tagit för sej?

Många frågor och funderingar snurrar i hjärnan.

Och de flesta av funderingarna får man aldrig svar på då det inte går att leva om sitt liv.


Var på begravning i dag bara några meter från där min älskade Jocke vilar.

Även de väckte en del tankar.

Främst dock om hur jag skulle vilja ha min egen begravning men även en del annat.

Visst de kanske tolkas som att jag är en sjuk människa som tänker på sånt men då får det väl tolkas så då.


Kanske alla tankar är bevis på att jag behöver va ledig och åka bort en helg från alla måsten+

Var själv, stänga av telefonen, sova ordentligt, läsa en bok och bara vara.

Eller unna mej nåt för egen vinning, egoshopping.

Det var åratals sen jag gjorde nåt sånt.

Tyvärr finns ju varken tid eller pengar för något sånt.


Kanske de skulle få mej att hitta tillbaka till den jag en gång var?

Väcka känslor igen, känna lust för något igen.

Måla världen i färg i stället för svart/vitt.


Tja de få vi ju ändå aldrig veta.


Av Lilla Jag - 25 februari 2015 04:43

Vad händer??

Tja den frågan ställer jag mej varje dag.

Lite nytt bläck har tillkommit under slutet av 2014 och början av 2015 vilket är rätt gött.

Mer kommer de bli allt eftersom.

Annars är väl början av detta år ungefär som förra.

Halt både ute och inne med rätt udda temperaturväxlingar.

Jobbar på att komma i kapp med sömnen men funkar si så där.

Attackerar gymmet så ofta ja kan men vissa veckor är det helt kört tyvärr.

Jobbar som vanligt så mkt jag kan.

Fortsätter att vara andra till lags och ställer mej själv åt sidan.

Har dock fått ett mycket intressant erbjudande vilket leder till en liten roadtrip nästa torsdag.

Ska bli spännande och se vart de leder men jag hoppas naturligtvis på det bästa.

Den största och mest framtädande känslan är fortfarande saknad.

Saknad efter flera olika saker, folk, känslor med mera.

Kommer nog aldrig bli av med den tror jag.

Men vissa delar av den vet ja inte om ja vill bli av med heller.


Jag säger inte att du borde...

Jag säger inte att du ska....

Jag talar inte om hur de kommer att bli...

Jag talar inte om vad jag gjorde...



Du kommer alltid att fattas mej.....  

Ovido - Quiz & Flashcards