Alla inlägg under november 2012

Av Lilla Jag - 17 november 2012 22:20

Fy fasen va ja hatar lögner.

Kan du inte va ärlig så var snäll och avlägsna dej från mitt liv.

Man tjänar ingenting på att gå omkring och hitta på och ljuga.

Det sårar bara och skapar klyftor.

Var ärlig i stället och bli älskad för den du är.


Sen så önskar jag att folk slutar gnälla.

Ta tag i problemen i stället!!

Och ge fan i att vända kappan efter vinden,

klarar mej så sjukt bra utan folk som e vänliga då jag är i närheten för att sen höra all skit de sprider då ja inte är där.


Nu ha ja gnällt av mej lite   

De mesta funkar just nu riktigt bra måste jag säga.

Ekonomin kunde vart bättre men så är de väl alltid?

Är dock så otroligt glad att du kommit in i mitt liv.

Trivs så sjukt bra med dej och vi kompar väldigt bra ihop på många plan.  


Av Lilla Jag - 14 november 2012 15:05

Många tankar far runt i mitt huvud i dag.

I måndags var det sex år sedan du lämnade oss.

Sex år av oänderlig saknad.

Tänker på dej väldigt ofta ja i stort sett varje dag.

Ibland slår det mej vad skulle J ha gjort i denna situation och sedan få lust att ringa dej bara för att sedan inse att jag kan inte ringa dej längre.

Inte smsa dej,inte krama dej,skoja och prata med dej.

Och den vetskapen gör ont.

Tycker mej se dej ibland men vet det inte är möjligt.

Förbannar mej själv för att jag inte klarade av att gå på din begravning.

Att jag inte följde dej till den sista vilan.

Har inte heller klarat av att besöka din grav ännu men en vacker dag kommer jag dit.

Vet dock inte varför du inte besökt mej som många av de andra som gått bort har gjort.

Kanske är det just därför jag inte besökt dej och din viloplats?

Ha tålamod med mej käre vän jag kommer.

Fanns så mycket jag ville säga dej och jag trodde vi hade all tid i världen men så fel jag hade.

Tänk på det alla ni där ute,man vet aldrig hur lång tid man får med sina nära och kära så uppskatta varje sekund.


Du kommer alltid att fattas mej!!!  



Av Lilla Jag - 11 november 2012 12:17

Sedan sist har de sista två kissebebisarna flyttat till nya hem.
En trogen vän har fått somna in och en annan lyckats mycket bra på tävlingen i Växjö.
Resan ner var lång och tung, grät floder bitvis.
Helgen var dock hyfsat trevlig med mycket surr och en del skratt.
Men även en del irriterade känslor.
Resan hem gick betydligt lättare.
Sen har de varit hyfsat fullt upp men har ju min nya klippa att luta mej mot.
Är så otroligt tacksam att jag kan vädra tankar och känslor.
Hoppas du kommer finnas kvar länge <3

Ibland så önskar jag verkligen att man kunde starta om människor som man kan med datorer.
Kanske även "programmera" om bitvis.
Önskar så innerligt att en person kunde lyssna på en och då menar jag verkligen lyssna och ta till sej saker som sägs.
Kanske andra personer har rätt ibland med.
Tänk på det!!

Ställs i en lite knepig och mycket svår sits för närvarande tyvärr och har fått väldigt mycket att tänka på.
En sits jag inte skulle vara i ifall du gjorde det rätta!!


Och till de personer som sägs läsa min blogg säger jag bara mycket nöje.
De är upp till er hur ni uppfattar mim text.
Tar inget ansvar för era tolkningar.
Är glad för det mesta numera och vad ni än säger och gör tänker jag fortsätta vara det för att jag helt enkelt förtjänar det!!

Ovido - Quiz & Flashcards