Alla inlägg under oktober 2012

Av Lilla Jag - 23 oktober 2012 10:44

Vad är det som händer??

Ja ni de är väl inte så jätte mycket egentligen.

Har jobbat hela helgen vilket gick rätt hyfsat fast de var stökigt på jobbet.

Söndagen var mycket trevlig i alla fall om än lite jäktig och strulig.

Att komma hem till ett hus i kaos va dock inte lika kul.


Igår så fixa ja runt lite hemma,var till stallet samt leverera en av kissebebisarna till stan och dess nya hem.

Flera kissekompisar fick hon och jag hoppas de kommer att gå bra.

Har dock två stycken kvar,en hona och en hane i fall någon skulle vara intresserade.

Sen så blev det en tripp till gymmet.

Va rätt fullt med folk där igår för ovanlighetens skull så fick bli ett lite lättare snabbare pass.

Tar nog en sväng förbi där i morgon efter jobbet med tror jag.

Sen så ska de vara första träffen på nya kursen i morgon.

Ska bli spännande.

Men också lite skrämmande faktiskt.

Allt går dock bara viljan finnes.

Sen så blir det en tripp norrut på torsdag och på söndag förhoppningsvis.

Ska bli trevligt och lärorikt.

Av Lilla Jag - 20 oktober 2012 15:52

Vilken dag det blev igår.

Först på morgonen så kom några och hämtade ena kattungen.

Han fick ett fint hem i lycksele och jag hoppas han skall trivas där.

Sen så hastade jag i väg för att möta min mor för en tripp till Sundsvall.

En tripp som både bjöd på besvikelse och stor glädje.

Trots besvikelsen så fick jag en väldigt fin dag med många skratt.  

Tack alla inblandade.

Var inte riktitg tänkt den skulle bli som den blev men jag är glad att de inte blir som man tänkt alla gånger.

Tycker dock de inte är lika kul att gå runt i Birsta längre som ja tyckte förut men några bra affärer har de dock.

Hittade mer protein pulver till bra pris där bland annat.

Sen finns de ju alltid en massa kul men halft onödigt man kan köpa om man bara har pengar men såg inte riktigt vitsen med det.

Köpte dock stora ben till hundarna så de blir nog glada.


I dag så är jag på jobbet.

Har helg pass vilket betyder låååång pass.

Slutar inte fören i morgon kväll.

Men de e helt okej å ha långa pass då man lix är här så får man fler lediga dagar sen.

Blir två tripper till norr innan jag åter igen vänder söderut för ev årets sista tävling.

Fundera ju på den största tävlingen av de alla men vete fasen om jag har nerver till den.

Har ett tag till på ej att anmäla dit så klurar ännu.

Får se var det leder.


Tiden går sjukt sakta och saknaden är stor.

Kärleken är stark och du i mitt hjärta bor.

Av Lilla Jag - 18 oktober 2012 21:16

Fy fan va ja e less på att måsta bråka.

Är de verkligen så att man måste bråka om allt hela tiden??

Och med alla.

Bli så sjukt less,varför kan inte saker och ting bara gå vägen utan bråk och strul??

Ha varit ledig i dag så då blev de en del städning samt att umgås med grannen och hennes barn.

Anlitade henne till att fota kissebarna också så jag har lite minnen från dem.

Den första flyttar ju i morgon.


Hade en önskning ang nästa vecka men den gick inte igenom tyvärr   

Hade ju så gärna velat träffa dej,ta en öl och snacka lite skit.

Var ju som ett tag sen och jag saknar dej i massor.


I morgon bli det i alla fall en sväng ner till Sundsvall över dagen.

Och jag hoppas verkligen att de går vägen då i alla fall.

Hinner jag så ska ja en sväng till gymmet då ja kommer hem.

Jobbar ju hela helgen och de kryper redan nu i mej att ja inte hann dit i kväll.

Hur ska de då bli om ja inte hinner dit fören på måndag?

Tar visserligen med mej grejorna till jobbet så om ja kan åka tidigare på sön så svänger ja om å tränar på vägen hem.

Gäller bara å hinna då de stänger kl 22.

Ligger ett överkropps pass efter denna veckan.


Fick en glad överraskning i form av meddelande här i veckan.

Värmde väldigt.

Är så glad att personen hörde av sej igen efter nästan ett års tystnad.

Du har varit saknad ska du veta.


Lägger i kväll in en låt som både är bra och som textmässigt stämmer väldigt bra:

Av Lilla Jag - 16 oktober 2012 13:45

Vaknade i morse till att den första snön seglade ner.
Den lär knappast ligga kvar gissar jag.
Den va väldigt regnblandad och blöt.
Passade dock på att plocka in en del sommargrejor in i förrådet då jag lix plockade fram vinterdäcken.
Börjar väl vara dags att byta till dem gissar jag.
I fall snön ligger kvar tänkte jag.
Sov som en jäkla kratta i natt och hade mycket mysko drömmar.
Mest om sjukhus och att jag var dålig.
Får väl se om de var varsel om framtiden eller bara min hjärna som spökar.

Av Lilla Jag - 14 oktober 2012 18:16

Födelsedagen flöt på precis som en helt vanlig dag.

Tog med tårtan och maten över till grannen och åt där i goda vänners lag.

Blev även en del vin samt nån drink.

Med andra ord blev jag full som en gnu.

La mej på grannens soffa och såg en film,slumrade nog en stund med.

Tackar dock alla inblandade för en mycket trevlig kväll.

Va dock lite pinsamt då de sjöng för mej men   

Fick många grattis hälsningar både via sms och FB igår.

Några överraskade mej rejält faktiskt men gladde mej.

Andra glömde helt och det förvånade mej inte alls.


I dag så va jag först på hundträff med långpromenad runt sjön.

Sen så ringde arbetskompisen och ville plocka lite svamp så vi gav oss ut i skogen några timmar med mycket bra resultat.

Hade tänkt mej till gymmet i kväll men de får nog bli i morgon i stället.

Känns som ja fått nog mycket träning i dag ändå.

Har nu utfodrat djuren,ätit middag och slappat lite.

Ska ta mej en kopp te och se lite tv innan dusch och säng gående.

Är ju en dag i morgon med.


Allt jag begär är att du skall tala sanning.


Av Lilla Jag - 13 oktober 2012 16:31

Om du bara visste hur mycket jag älskade dej.

En del av mej gör det nog ännu.

Du var verkligen min nummer ett i alla lägen.

Är så otroligt trist att du inte kunde ta reda på det vi hade och de vi kunde ha fått.
Gissar du aldrig komer att få reda på det nu.

Men jag hoppas verkligen att du kommer finna lyckan.

Hur som helst så måste jag släppa dej nu och inte tänka mer på dej om jag ska kunna gå vidare vilket är mycket svårt då alldeles för mycket påminner om dej.


I dag blir jag tydligen ett år äldre säger de som vet.

Har i alla fall förberett en tre rätters middag som ja tar med mej över till grannen om en stund.

Har fått många grattis hälsningar på fb men ingen har varit förbi.

Jobbarkompisen ja plocka svamp med i går ringde dock.

Fick även en grattishälsning av den bäste   

Sitter nu ch kollar runt på FB,dricker lite vin och lyssnar på musik innan ja ska gå å dushca och göra mej klar för middagen.

I morgon bli de hundträff vilket blir trevligt.


Kan inte hjälpas jag älskar denna precis som ja älskade den som en gång skicka den till mej:

Av Lilla Jag - 12 oktober 2012 16:25

Ja happ då har man sin sista dag som 34 åring  

Hehe tvivlar ju på de blir så stor skillnad i dag eller i morgon dock.

Har faktiskt inte bakat en enda grej då ja vet att ingen kommer.

Känns ju som meningslöst så att säga.

Har ingen plats att stoppa i frysen heller för närvarande.

Måste fasen gå igenom frysen nån dag apropå det och rensa lite men ligger ju en del hundmat där smat några klövar till spårningen som ja inte tar mej i väg på så ofta.

Ska dock laga middag och äta med grannen och fd grannen i morgon kväll.

Blir mycket trevligt.  


Har varit ute i dag med en jobbarkompis och plockat lite svamp.

Fick väl ihop ca 10 kg i dag igen så nu får torkarna jobba i helgen igen.

Ja kan då säga att jag var efterlängtad på jobbet,blev inte lämnad en sekund.

Känns fint med uppskattning.

Synd inte chefen uppskattar en lika mycket så man fick mer i lönekuvertet.

Ska neråt i landet en si så där 23-25 mil här inom närmaste veckan och sen igen efter några dagar.

De ska bli mycket spännande kan jag ju säga.


Och i går fick jag prata med den bästa igen,blev mycket glad för det men även lite sorgsen.

Och en av mina bästa vänner hörde av sej i dag med.

Var mycket skönt att få ventilera lite faktiskt.

Och snart få ja ju träffa min närmaste vän igen.

Ser väldigt mycket fram emot det.

Av Lilla Jag - 9 oktober 2012 13:09

Lite lustigt hur vissa dofter,vissa platser och vissa låtar kan föra oss tillbaka i tiden.

Få oss att tänka på olika saker så väl trevliga som otrevliga.

Har varit mycket sånt på slutet och jag har tänkt en hel del på dej.

Saknat och längtat,funderat och klurat.

Som jag sagt förr så är människans hjärna ett mysterium.

Tja i alla fall för min del.

Har många funderingar av olika slag och blir inte direkt klokare för det.

Är nog inte meningen heller.

Längtan är nog de som de finns mest av i min kropp just nu.

Längtan efter dej

efter gymmet

efter snön

efter pengar...


Möttes av budet i morse att en vän till familjen gått bort.

Hans kropp orkade tyvärr inte längre.

Han var en stor ikon och kommer bli väldigt saknad av många.



Ovido - Quiz & Flashcards