Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Lilla Jag - 13 mars 2011 16:43

Sitter här på söndag eftermiddagen och klurar på saker och ting.

Skall snart laga mat men tänkte "vädra" lite först.

Då vi ibland pratar om folk på jobbet och saker de gör som får en att häpna tex att en åt en hel påse svartpepparkorn utana tt blinka och vi funderade varför.

Efter mkt diskuterande kom vi fram till att de nog var för att känna sig själv och vad får en att känna sig själv bättre än  smärta,illamående osv??

Är ju en av anledningarna till att folk skär sig osv då de har ångest.

Själv funderade jag på i går kväll om det är så att jag medvetete framkallar dumpningar i perioder för att "känna mej själv" eller om jag helt enkelt haft otur med dessa helt enkelt.

Jag är ju som bra på att överanalysera så de är svårt att veta.


Satt även och fundera på om man verkligen är en bättre människa och enklare att älska bara för att man är smal?

Har smala verkligen mindre problem så som media och andra vill få det att framskina?

Jag är långt i från säker på det.

Tror det hela handlar om sin egen självkänsla.

Är du bara nöjd med dej själv spelar inte din vikt,utseende eller summan på ditt konto någon roll anser jag.

Jag kan ha väldigt fel men detta är min åsikt och den är lika mycket värd som någon annans åsikt.


I dag är det dagen för födelsedagen jag velat vara med på.

Skickade grattis sms och fick bara skit tillbaka vilket var väldigt trist.

Jag bryr mej faktiskt fortfarande även om du inte tror det och jag önskar allt gick att fixa.


Ovido - Quiz & Flashcards