Alla inlägg den 28 december 2011

Av Lilla Jag - 28 december 2011 14:19

Åter igen klurar jag på hur folk tänker?

Blir fasen inget klokare på det hela måste jag säga.

Finns dock ett kinesiskt ordspråk som lyder Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad.

Stämmer mycket bra,vi blir aldrig full lärda.


Längtar dessutom så sjukt mycket efter Norrbotten just nu.

Var ju några månader sen jag var upp dit,får nog ta och planera mej en resa snart igen.

Det är ju mitt lilla andningshål för att orka med resten av livet att få åka dit upp.

Då måste ja komma ihåg skidorna också,nog för att vi har snö men där är det betydligt mer.

Är ju en sån där sjuk människa som gillar snö.


Har bakat bröd till min mor i dag.

Sockerfritt morotsbröd,riktigt goda och enkla att göra.

Hon är dock hopplöst dålig på att baka så ja bakar och hon köper ingredienserna.

Ska se om jag lyckas byta några lampor utomhus med i em kanske,är inte så haj på sånt men med lite sunt förnuft så ska det nog gå.

Får be grannen om hjälp annars kanske.

Inte alltid lätt å sköta ett hus själv.


I morgon blir det en tur till Hoting.

Skulle ju dit i måndags men då va ju Dagmar på besök så de blev svårt att åka då.

Hoppas på bättre tur i morgon.

Ska bli kul,var ju ett bra tag sen jag träffade folket där sist.

Sen bli de nog mer städning om päronen ska hit och äta på lördag.

Morsan e ju som lite noga med städningen  


Tänker även en hel del på en vän som har det kämpigt just nu.

Gör mitt bästa för att stödja men avstånd är ett helvete i sådana här fall. 

Funderar även på sånt jag inte borde,saker jag borde glömma,gå vidare å så men det är svårt mycket svårt.

Just när jag börjat glömma så dyker nåt upp som gör att allt börjar om.

Ett sms,en påminnelse,en dröm osv.

Man får som aldrig slappna av helt.

Önskar dock att personen kunde förstå men det är nog för mycket begärt.

Ovido - Quiz & Flashcards