Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Allt och inget om värdsliga ting

Av Lilla Jag - 6 februari 2012 12:45

Kurs nr ett startade i dag och jag är väldigt nervös.

Hoppas verkligen att jag kan lära mej detta men vi får väl se.

Ska göra mitt bästa i alla fall.

Sen så blir det ev så att jag byter jobb i några veckor vilket inte blir helt fel eftersom jag ej behöver jobba nätter då utan bara 8-15:30.

Slutgiltigt besked om det får jag på torsdag.

Kan bli rätt kul.

Har annars haft en hyfsat helg faktiskt,fick rätt mycket gjort både hemma och i stallet.

Var till och med ut och busade i snön med några av hundarna men de blev bara en halvtimme då de var så attans kallt.

Börjar få lite ordning här hemma nu men de är en hel del saker till som skall sorteras,kastas och säljas framöver men de tar sej sakta men säkert.

Fick några sms från en jag betraktar som vän vet dock inte om sändaren gör det men tog emot dem med skräckblandad förtjusning.

Står vid mitt ord att jag hjälper till om jag kan.

Och en annan vän har haft det mycket kämpigt på sista tiden har lyckats fixa sina problem delvis och var i helgen så otroligt glad.

Gladare än jag sett på länge vilket glädjer mej med då jag försökt vara med och stötta eftersom det är en väldigt viktig vän som betyder mycket.


Har även hunnit klura en del och kommit fram till att det är konstigt hur vissa människor sätter såna djupa spår i ens liv.

Både på gott och ont.

Sen så att när man inte är säker på vad man vill så är det ju svårt att veta om man valt det rätta eller inte.

Har alltid fått höra att om man följer sitt  blir det aldrig fel.

Hur vet man sånt??

Och framförallt när?

Man kan få knutar i magen för mindre kan jag lova.


Jag älskar än och är långt i från färdig.

Säg och tro vad du vill men de är dagens sanning.

Finns så mycket mer jag skulle vilja säga ,uppleva och känna.

För den som älskar lever hoppet alltid kvar.

Trots huggen i mitt hjärta ska det läka där du skar.

Förlåter aldrig mej själv om någonting händer dej.


Vill bara förtydliga för de få som läser bloggen att jag skriver för att lätta mitt hjärta inget annat.

Tycker ni det är en massa trams,läs inte då.

Jag gör detta mest för att jag ska kunna rensa skallen och så småningom kanske kanske gå vidare i mitt liv.



Smörig ja kanske de men dock en bra text.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lilla Jag - 15 juli 2019 15:55


Idag är det din födelsedag. Du skulle blivit 49 år. Men du valde att lämna mej alldeles för tidigt. Saknar dej så det gör ont. Gråter nästan dagligen och min högsta önskan är att du kommer och hämtar mej och tar mej med så vi kan vara tillsamman...

Av Lilla Jag - 26 januari 2019 10:33


I går kväll nåddes jag av beskedet om att du lämnat oss för gott. Tyvärr fick jag beskedet så sent att jag inte fick möjlighet att vara med på begravningen och ta farväl av dej. Förstår inte varför du inte hörde av dej, du vet ju att jag alltid stä...

Av Lilla Jag - 9 januari 2019 16:47

Så här jul och nyår passerat. Julveckan spenderades på jobbet och tiden efter de i sängen med den värsta influensa jag upplevt i mitt liv. Och pga mitt låga blodtryck som blir ännu lägre då jag blir sjuk så var sängläge eller soffläge de enda som g...

Av Lilla Jag - 24 oktober 2018 00:38


Så här man blivit ytterligare ett år äldre. Födelsedagen va dock som alla andra dagar, ingen uppvaktning alls. Men hade inte direkt förväntat mej de heller. Har man inga vänner samt en familj som inte bryr sej så blir det ju så. Är inte mkt som...

Av Lilla Jag - 17 juli 2018 01:33

Har fått höra att jag tydligen är väldigt disträ numera. De har aldrig slagit er in att jag är slutkörd och helt enkelt bara totalt gett upp? Men de e lugnt fortsätt prata bakom ryggen på mej ni, de är ju de ni gör bäst. Och glöm för sjutton inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards